Previziuni si tendinte: Anul 2021 va fi perceput ca o “gura de aer proaspăt”

Dacă anul 2020 a fost anevoios și plin de provocări de tot felul, anul 2021 se anunță atipic și extrem de încărcat de activități și evenimente de tot felul.

Amânarea evenimentelor din 2020 (fie că vorbim despre nunți, botezuri, lansări, conferințe și multe alte activități) va genera o creștere foarte mare a solicitărilor și, implicit, va crește necesarul de personal pentru organizarea evenimentelor de tot felul.

Organizarea evenimentelor private vinerea și duminica sau în perioadele de post, va deveni o obișnuiță. În ceea ce privește evenimentele corporate, cererea va fi atât de mare încât se va pune accentul pe zile și momente atipice pentru evenimente de acest gen pentru a evita suprapunerile (inevitabile, de altminteri).

După perioadele de restricții, mai mult sau mai puțin drastice, oamenii vor simți nevoia să răsufle ușurați, să se relaxeze ca să uite de problemele de zi cu zi. Așa cum s-a întâmplat și în alte perioade istorice, la ieșirea din criza sanitară, se va pune accentul pe distracție, pe organizarea evenimentelor private sau publice, pe tot ce înseamnă relaxare.

2021 va fi un an de refacere a forțelor intelectuale și fizice, un an de redeșteptare. După lockdown-ul parțial din perioada toamnă-iarnă 2020, fără evenimentele publice ale sezonului (Târg de Crăciun anulat, Revelion anulat, Paradă de 1 decembrie  anulată, petreceri de Halloween anulate etc.) și evenimente private anulate, anul 2021 va fi perceput ca o ”gură de aer proaspăt”.

Poate ca primele două luni ale anului 2021, cu bolile de sezon specifice, vor ține încă oamenii parțial izolați, deși temperaturile atipice pentru aceasta perioada (10-14 grade) și terasele încălzite ii vor determina pe mulți sa iasă la plimbare și la terase, primăvara anului 2021 va însemna pentru mulți o încercare de reîntoarcere la viața de dinainte de pandemie.

În martie, la împlinirea a 1 an de la declararea pandemiei, oamenii nu vor mai rămâne in case, vor iesi in număr tot mai mare sa socializeze la terase sau pe stradă, cu sau fără permisiunea autorităților. De altminteri cred ca anul acesta nu prea va mai exista „sezonul mort” anual din IanuarieFebruarie iar ”micile petreceri” vor reîncepe o dată cu ”vestitorii primăverii”: Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 Martie.

Mă aștept ca anul 2021 să pună o presiune uriașă pe HORECA: va fi nevoie de angajați noi care să se implice în organizarea evenimentelor, astfel că se vor deschide localuri noi pentru a răspunde tuturor solicitărilor de relaxare (alături de localurile cu tradiție care se vor redeschide).

Dacă estimările specialiștilor se adeveresc și vaccinarea anti-covid se va realiza la scară largă, este de așteptat să reînceapă și dezvoltarea turismului. Totuși, este posibil ca, cel puțin în prima jumătate a anului 2021, să se pună accentul pe turismul intern.

Anul 2021 va fi unul atipic din multe puncte de vedere. Dar va fi diferit și de anul 2020 (tot un an atipic), atât prin libertățile care vor merge mână în mână cu restricțiile (cel puțin o perioadă), cât și printr-o poftă de viață ce nu se-aseamănă decât cu cea a unui om care și-a văzut moartea cu ochii și s-a reîndrăgostit de viață.

La ce să ne așteptăm în 2021?

La viață! Cu tot ce presupune ea: cu distracție, cu turism preponderent „acasă”, cu evenimente mari și mici, cu restricții impuse și respectate (mai mult sau mai puțin). Desigur, activitățile nu vor fi la nivelul anului 2019, dar, cu siguranță, vor depăși anul 2020.

 

Articol scris de Larisa Toader,

Managing Director Russenart Communications 

www.russenart.ro

Despre Larisa Toader

Cu o experiență de peste 20 ani în comunicare, din care 13 ani în funcții de conducere, Larisa Toader este Managing Director la agenția de PR Russenart Communications. Specializată în comunicare și relații publice, a promovat până în prezent sute de clienți și zeci de proiecte, organizând mii de campanii de presă și evenimente. În 2010 a publicat cartea cu informații practice pentru studenții și juniorii din comunicare ”Secretele relației cu presa – sfaturi practice și studii de caz”.

%d blogeri au apreciat: